söndag 8 februari 2009

Uffe och Bolibompa

Såhär är det med min man, om han läser en tidning eller tittar på tv så kan man prata för döva öron hur länge som helst. Vill man att han ska lyssna så gäller det att behandla honom som ett barn - dvs skapa ögonkontakt innan man säger det man vill framföra.
Jag trodde att jag hade lärt mig det men icka sa nicke.
När han så småningom kom hem från det arbete han hade gjort på Hovet så satte han sig och åt middag, vi andra hade börjat med efterrätten. TV:n var vänd mot matbordet då Bolibompa pågick.
Då gjorde jag misstaget - jag började prata med min man utan att först se till att ha ögonkontakt. Ni tror kanske att han läste ? NÄPP, HAN SATT SOM KLISTRAD MED ÖGONEN RIKTADE MOT TV:n DÄR DET VAR BOLIBOMPA !!!!!
I mångt och mycket är min kära man som ett barn men det här var väl ändå liiiite över gränsen ???
Dags att börja bädda med dotterns "My little pony" lakan i hans säng och skaffa galonkläder storlek XL ?
Undra om de tar emot honom på dagis ?
Kan man få barnbidrag för honom ?

1 kommentar:

  1. haha... låter faktiskt lite som Uffe. men nu vet du i alla fall hur du ska behandla honom.
    Kram Ebba

    SvaraRadera