torsdag 12 februari 2009

Uffe & Byxorna

Påminde min man om att ta med lite extrakläder till Elins dagis.
Förvånansvärt nog kom han ihåg det (men han glömde lappen om sportlovet:-)
När de kliver ut ur bilen på dagis så frågar Elin sin pappa varför han har tagit med hennes pyamasbyxor......sedan rusade hon in på sin avdelning för att berätta för sina fröknar vad pappa tagit med sig.

Hon ställde dessutom en mycket intressant fråga igår. Hon är ju inte 4 år och inte 5, hon är ju 4 OCH ETT HALVT just nu - sånt är viktigt.
Frågan hon ställde var - Mamma, när fyller man "och ett halvt" ? Man fyller ju 4, man fyller 5 och har kalas, men när fyller man "och ett halvt". Smart tjej, jag kände mig inte lika smart när jag skulle svara så jag skickade henne att fråga sin far istället (DET var smart tycker jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar