måndag 21 juni 2010

Dags igen

Tror vi har hållt upp med penicillinet i sisådär 5 dagar, men nu är det dags igen - Elin har halsfluss och fick ett nytt penicillin. Tydligen återinsjuknar ca 20%. Hon hade så ont att hon grät i morse.
Och jag som inte har packat i närheten av klart på jobbet !!! Uffe åker till Norge i morgon så hon får vara hemma med mig, hela veckan sa doktorn (bara 3,5 arbetsdagar denna vecka). Så snart hon är piggare så får hon åka med mig till jobbet och packa.

När vi satt och gosade i soffan på förmiddagen så smällde det till i balkongfönstret - det var en fågel som flög in i det. Den dog direkt, Elin var väldigt faschinerad av den.
Hon berättade för Pontus när han kom hem och Pontus undrade då vad vi gjorde av den.
Jag berättade att jag hade slängt ut den i skogen. - Begravde ni den inte ? undrade han.
-Nä, jag bara slängde ut den, svarade jag.
Varvid Elin var tvungen att berätta att hon (förra veckan) minsann hade begravt en mask i sin hink !

Pontus har varit på kollo hela dagen, han hade ingen aning om han skulle känna ngn men det visade sig att den "vanliga" tjejligan var med och de hade haft skoj.

På lördagen var Elin, jag o Uffe och hälsade på underbara vänner i Västerås. Lunch, fika & god middag hanns med, samt även kungabröllopet på TV Härlig dag som inte slutade förrän 24.oo, när vi kom hem.
Pontus sov över hos bästa mormor och morfar !

Nu ska jag sova, gonatt världen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar