fredag 11 juni 2010

Det blev som vanligt.....


.....en typisk svensk skolavslutning, nja, nästan iaf - med en liten skillnad - det regnade inte - det VRÄKTE ner !
Alla som hade klätt upp sig så fint såg ut som dränkta katter......lämnade min klänning i garderoben - den gjorde sig bättre där denna gång.
Till råga på allt verkar det som om hela helgen ska gå i vätans tecken, mer eller mindre.

Tur man inte hade några planer på sol och bad då ! Nä, i morgon så ska Pontus rida, som vanligt. Sedan är det Marinens dag på Berga örlogsskolor (eller amfibiregementet som det är numera). Lutar åt att Pontus går dit med morfar eftersom Uffe känner sig småhängig. Jag ska ta hand om Elin som har bästa kompisen Frida sovandes här. Pontus följer med morfar hem till mormor, där han ska sova och Elin kör vi till Frida - där hon ska sova. Uffe och jag ska nämligen på 40-årsfest. Bästa grannen fyller år ! Javisst ja, innan den festen skall present införskaffas.....

Slänger in en underbar minnesbild (hahaha, ja, så kan man ju faktiskt skriva !) från djuphavsfiske i Thailand. Tyvärr blev det bara en tonfisk för mig, Pontus fick två och Uffe en.
En fantastisk upplevelse var det iaf, som jag gärna gör om med full koncentration på enbart fisket. Skulle ngn gång i mitt liv vilja få uppleva den där riktiga "kampen" med en rejält motsträvig firre.....

LEV VÄL OCH TA HAND OM VARANDRA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar