onsdag 9 juni 2010

Saknar

Som jag saknar tävlandet jag höll på med när jag hade egen häst !!! Att få träna mot ett mål, att få kritiken i sin hand och se vad domarna tyckte, kan man förbättra ngt - nya idéer och uppslag.
Bilden på mig & Joppe (Moonlight) är från förra sommaren, från Allsvenskafinalen - och nej, vi placerade oss inte. Men han var så duktig, det var inte jag ! Hade bara ridit honom 4 ggr på 2 år så man kunde inte begära så mycket.

Över lag så kan jag sakna att ha en häst men jag fattar inte varifrån jag skulle få tiden ?
Jag är ju en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och då måste man vara beredd att lägga massor av tid i stallet och på ridbanan - tid som idag inte finns, tyvärr.

Inser dock att min tävlingsinstinkt tar sig utlopp i annat......som te.x

* Om jag ligger bredvid en annan bil vid ett rödljus så bara MÅSTE jag iväg först
* Har svårt att ligga bakom en annan bil över huvud taget
* Blir GALEN på folk som inte håller hastigheten - och då menar jag de som kör
l å n g s a m m a r e än tillåten hastighet, ni anar inte vilka ord som kommer ur min mun i
de lägena......arsel är favoriten ( med väl vald svordom före), det ligger så bra i munnen lixom.
* Går alltid fort, ligger gärna steget före
* Hatar att jogga tillsammans med ngn, hamnar ju inte först - med min usla kondis
* Tar "lekar" på alldeles för blodigt allvar - vill ju vinna
* Usel förlorare - t.o.m gentemot ungarna - hemsk egenskap :-)
* Gör alldeles för mycket saker till en tävling som obönhörligen skall VINNAS !!!

Enda gången jag inte tävlar är när jag äter, jag måste vara den långsammaste människan som finns när det kommer till att äta - är nästan alltid sist......(undra om det beror på att jag aldrig kan knipa igen truten utan alltid snackar så mkt ???? Hahaha, det är nog därför !)

Nog om det nu.
Har hunnit jobba några timmar idag, 7-11. Var tvungen eftersom en del blir utan lön annars och då blir man väl lynchad när man kommer tillbaka till jobbet...
Nu är jag hemma med Elin igen. Penicillinet kickar väl in i morgon så snart är halsflussen ett minne blott, hon är iaf piggare än igår.

Ha en bra dag på er allihop.
Det känns bra att vara tillbaka i bloggvärlden, skönt att skriva av sig ibland :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar