måndag 14 juni 2010

Två snabba

Två korta konstateranden som denna dag inbringat:

Flera ggr/v är jag heeelt faschinerad av det faktum att JAG, Helena Brynte, är så gammal att jag har körkort.....hur ska man tolka det ? Jag är antagligen fullständigt desillusionerad och lever på en annan planet !

Det var nr 1

Nr 2 - Fotbolls VM

Fråga - Är fotbollsspelare med korkade än andra ??? Svar JAJAJAJAJA !
Allvarligt talat - man kan inte handlöst slänga sig på marken efter kroppskontakt med motståndaren - och på väg mot att få markkänning ta sig en funderare på var det gör ont ! Det FUNKAR INTE !!!
När ni väl ramlar och tar er för en ankel eller ett knä så ser vi tittare på reprisen att ni simulerar - pinsamt dåligt dessutom.
Calle Flygares teaterskola borde vara en förutsättning för att få spela fotboll om man nu tänker fejka skador. Ni är pinsamma !

Nä, det blev visst tre snabba - kom på en sak till:

Ungdomar som förstör. Varför ?
Varför river man upp en rabatt med blommor ?
När tar man beslutet att -Jävlar, en rabatt full med blommor - dom ska jag minsann riva upp och slänga på asfalten ???
Det kostar ju dessa ungar precis lika mycket i tankekraft och fysisk ansträngning att tänka -Jäklar, en rabatt med blommor - men guuu va me ogräs - jag rensar lite !
Det kostar ju på lika myckat att göra ngt bra som att göra ngt dåligt. Varför är det då "roligare" för dessa ungar att göra det som är dåligt ????
Finns det någon som har ett svar på det ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar