söndag 27 juni 2010

Midsommarsammanfattning

På torsdagen hämtade vi Pontus från hans kollo och stack direkt upp till svärmor i Hedemora.
På fredagen, Midsommarafton, så började Uffe jobba med Peace & Lovefestivalen i Borlänge så jag, barnen o svärmor firade utan honom :-(
På förmiddagen var jag ju, min vana trogen, tvungen att besöka världens bästa klädbutik, Next Company och hittade naturligtvis lite kul saker. 2 par jeansshorts till Uffe blev det oxå, han gillade, och passade i , båda två !
Regnet hängde sedan i luften när vi gick till Gammelgården men det paraply vi tog med oss visade sig bli användbart till den heta solen som kom fram !
Största behållningen var väl de snygga brandmännen som reste stången :-)
Elin & farmor dansade så mycket att Elins fina blomsterkrans lade sig som ett halsband runt hennes hals till slut. Avslutade med varsin glass innan vi gick hem och åt midsommarmat och badade - ja, barnen & farmor badade - jag tyckte såklart att det var alldeles för kallt.

Dagen efter så var det trist väder fram till ca 14.00 så solen visade sig mer än den gömde sig. Jag hade det mysigt i en Baden baden stol och ungarna badade o lekte.
Övertygade min dåliga karaktär om en joggingrunda runt sjön som genomfördes UTAN avbrott för håll !

Började även läsa "En geishas memoarer" som jag avslutade idag - mycket faschinerande bok - rekommenderas !

Idag (söndag) så åkte jag o barnen tåget hem. En sak är säker - Helena och tåg (SJ/SL) är INTE kompatibla !!!! Sällan eller aldrig åker jag med tåg som kommer fram i tid. Vi hann bara åka 10 minuter innan tåget stannade. "Nedriven kontaktledning" i Avesta, var beskedet. Banverkets personal skulle komma om EN TIMME !!! Och då visste vi inte ens hur lång tid själva reparationen skulle ta !!!!
Det visade sig till slut att vi kom till Sthlm 45 minuter för sent !
Det betyder i praktiken MINUS 45 minuters soltid eftersom det naturligtvis råkade vara fint väder som omväxling !

Ja, ja - man kan inte få allt men man kan ju inte låta bli att undra över dessa otaligt nedrivna kontaktledningar ! Kan man inte bara sätta dom ett antal meter högre upp ? För de ramlar väl knappast ner av sig själva ? Jag antar att det är ngt högt fordon e.dyl som kör ner dom ???

Hej svejs och ha en bra vecka.
Själv ska jag jobba, vet dock inte riktigt var eftersom mitt rum på gamla Ribbybergsskolan är tömt på alla mina saker och mitt "nygamla" rum på Lyckebyskolan innehåller ett nedmonterat skrivbord och otaliga flyttkartonger......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar