tisdag 8 juni 2010

Men herregud, hur svårt kan det va ?

I julklapp av mig fick min man ett presentkort på en ny förlovningsring.
För en evighet sedan, då vi förlovade oss så var vi unga (vilket vi fortfarande såklart är !!!) och inte så speciellt täta så vår förlovningsringar blev väldigt enkla och väldigt tunna.
Uffes ring har inte visat en tillstymmelse till att vara rund på länge och min egen passade inte riktigt ihop med vigselringen (liiite mer pengar hade vi när vi gifte oss så det blev en s.k. "tvillingring").
Alltså skulle Uffe få en ny ring och hans förlovningsring och min skulle smältas ihop till en bredare till mig.
Efter nyår så lämnade vi in våra ringar och sedan började karusellen......
Vi fick datum då det skulle vara klart men det var det såklart inte - inte en endag gång.
Det visade sig dessutom att min vigselring repar förlovningsringen....TRE ggr har jag fått lämna in den på nytt och de har inte kunnat fixa problemet (600:- kostade det dessutom).
Till sist så löddes ringarna ihop och idag var jag och hämtade dom.
Glansiga och fina - som nya !
Trodde jag, tills jag kom hem och kikade inuti dom - där de är graverade med Uffes namn & datum för förlovning resp. bröllop.
Vete tusan vad de gjort med man ser iaf inte vad det står.
Innebär alltså en ny vända till guldsmeden för reklamation - SUCK, och lång väntan på att det ska bli klart.

Att det ska va så svårt.....om han inte varit så trevlig så hade jag gett honom en rejäl avhyvling !

För övrigt är jag hemma med Elin. Hon spydde i morse och vi var till doktorn - hon har halsfluss så vi blir hemma ons-tor, sen får hon gå till dagis. Penicillinet bör väl kicka in ganska snabbt - speciellt som det ska tas 3 ggr/dag.

Kram på er alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar