måndag 28 juni 2010

Liiiite sordi på midsommarkänslan

Ja, det var en lugn och härlig midsommarhelg MEN natten mellan sön-mån klargjorde att inte allt var toppen. Jädrars vad det har kliat överallt på kroppen, det stavas M Y G G B E T T !!!
Dom små jäklarna fullständigt älskar mitt blod ! Uffe däremot verkar smaka pyton för han får minsann inga myggbett.
Uselt med sömn (sämre än den vanliga usla sömnen) blev det.

Har tillbringat större delen av min arbetsdag alldeles ensam på Lyckebyskolan. Efter att jag fått mitt, i förhållande till rummet, stora skrivbord monterat så började jag packa upp alla flyttlådor. Herrejesus va me prylar !!!
Upptäckte dessutom att jag hade TVÅ eluttag totally i rummet, jag behöver SJU !!!
Shoppingtur i morgon alltså !
Efter att ha fått in mina gröna växter kändes det lite bättre. Dom kommer att ÄLSKA rummet eftersom det är lika varmt som i ett växthus - om inte varmare !

Pontus har börjat på sitt ridläger och jag var tvungen att sticka iväg och köpa nya jodphurs till honom - de han hade är fårskinnsfodrade....lite i varmaste laget !

Att se fram emot denna vecka (tror jag ska göra det till en stående punkt på min blogg, det är ju underbart att varje vecka ha ngt att se fram emot, behöver ju inte nödvändigtvis vara en låååångt lista - även om de flesta känner till mina älskade listor - utan det räcker med EN positiv sak att se fram emot):

Tisdag, kompledigt på e.m och strosa på stan ett par timmar
Onsdag och grillfest med Uffe & Peace and lovefestivalgänget, övernattar i Borlänge o sticker tidigt på morgonen direkt till jobbet.
Torsdag - kommer att vara HELT ENSAM hemma då jag lämnar Elin hos svärmor på onsdagen, blir säkert besök i ngt trevligt shoppingcenter
Fredag - sista arbetsdagen innan semestern (ja, jag kommer att arbeta 2-3 dgr på semestern, fakturorna betalar sig ju inte själva, och lön vill ju folk ha), det ser jag fram emot !

Mycket att se fram emot denna vecka alltså !
Hoppas ni andra också har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar