söndag 6 september 2009

Hemma hos Helena S

När jag fyllde 25 så fick jag den 5/10 i present av tjejerna, kan man säga. Jag visste bara att jag skulle bli hämtad vid 15-15.30, jag skulle få mat, och jag skulle bli avlämnad i hemmets lugna vrå framåt småtimmarna. På lördagsförmiddagen lyckades jag damma, röja diskbänken, tvätta 2 maskiner samt dammsuga hela övervåningen. Uffe stack ju till USA så mamma & pappa hämtade barnen vid 13.30. Jag blev upplockad av Madde & Annica och forslad hem till Lenita och fick där en cider i solen på framsidan.
Efter en stund traskade vi vidare till Helena S som bor ett par meter bort. Där fick jag en härlig fotvård av Helena och efter det zonterapi av Kattis. Fantastikst skönt, båda delarna, även om den sistnämda smärtade rejält då och då. Häftigt var det iaf när något gjorde ont och Kattis sa -Har du problem med knäna ? eller - Har du ont i nacken? (vilket jag hade i båda fallen), och då tryckte hon på punkter under fötterna !
Kattis & jag

Madde bryter ihop, tror det var strax efter att blomflugan hon svalde började prata :-)

Lenita & Madde

Ja, tänk att jag kan se normal ut på bild !

Hmmm, det här var lite senare på kvällen.....


Annica leker kåldolme

Kattis & jag

No comments
Helena S har jag inga bilder på, hon sprang omkring så mkt och dessutom skulle hon se Forrest Gump inne på tv:n. Fattar inte hur hon kunde se den när hon dels hade kanal 2 på (den gick på 4:an) dels låg med ryggen åt tv:n. Märkligt var det också att hon inte rörde sig alls när vi skulle gå.....
Puss & Kram på er allihopa och tusen, tusen tack för en underbar födelsedagspresent !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar