tisdag 29 september 2009

Kommer det att hända ?

Jag vill säga - klart det kommer !
Men det vet jag ju inte säkert.
Förhoppningsvis blir det klappat & klart denna vecka.....vi får se.

Huset vi hyrt i Thailand har det blivit problem med.......av den art att det inte längre är tillgängligt för oss. Halvjobbigt.....nu har vi en betald resa till Phuket men inget boende. Tur vi inte reser i morgon.

Den här natten var verkligen mer bedrövlig än någonsin. Uffe stack till Oslo igår så jag är själv med ungarna. Vad är då mer självklart än att det börjar åska mitt i natten - eftersom jag är både mörk- och åskrädd ! Fy vilken natt. "Normalt" sett så vaknar jag vid 1-2 tiden på natten och sedan mellan 3 och 4 och efter det kan jag inte somna om. Tar jag en Stillnoct så "slipper" jag vakna vid 1-2 tiden. Den här natten var värre kan jag säga.....nu är jag såååå TRÖTT
Det funkar bara så länge utan sömn. Känner att jag nästan får panik på jobbet om det dyker upp flera människor samtidigt med frågor. Herregud, förut kunde jag ju både prata i telefonen och besvara frågor från den som stod i dörrhålet SAMTIDIGT som jag skrev ett mail......jag är inte riktigt jag....så som jag var förut. Även om jag är 100 gånger bättre än i maj/juni så känner jag att sömnbristen för mig tillbaka till något jag inte vill vara med om igen !

Tog därför "mod" till mig och ringde farbror doktorn (åh, vad det bär mig emot....jag är ju för fanken inte SJUK!!!)......han började prata om halvtidssjukskrivning och grejor men det har jag ingen lust med. Dessutom har jag ingen lust att få ett samtal från Försäkringskassan igen. Sist verkligen FÖRHÖRDE dom mig i över 30 minuter om vad det var som hindrade mig från att arbeta. Det spelade ingen roll att allt stod i läkarintyget. Jag fick vända ut och in på mig själv totalt - vedervärdigt var det, som om inte allt var jobbigt ändå. Tycker kanske inte att de ska ifrågasätta någon som faktiskt inte tagit deras tjänster i anspråk på en fantastiskt massa år. Jag är ju aldrig sjuk, eller det är jag, men jag går till jobbet iaf !

Nåja, samtalet resulterade i andra sömntabletter som jag ska hämta ut i morgon (vågar iaf inte ta dom när jag är ensam med barnen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar