lördag 26 september 2009

Vilken dag !!!!

Dagen började bra. Jag vakade en gång under natten, somnade om , vaknade INTE vid 4-tiden (som jag brukar) utan 5.55 - OCH SOMNADE OM - helt underbart. Vaknade sedan vif 8-tiden och slappade i sägen till 9. Upp o fixade frukost o sedan iväg till ridskolan. Där red Pontus Schagor och de hoppade bommar på marken - Pontus är verkligen superduktig. Uffe och jag satt på en soffa och njöt i solen. Elin sprang mest omkring.Redo för lektionen. Jag är så nöjd de gånger syskonen kan hålla sams !

Det finns verkligen inget godare än limpmacka med stekt ägg när man är på utflykt. En solig glänta i skogen gör ju såklart sitt till !

En groda, en mycket liten sådan (som säkert inte var en prins) fann Pontus. Elin grät en lång stund i bilen på väg hem för att den inte fick följa med oss......
Även Pontus var besviken för han vill ju så gärna ha ett husdjur men jag sa att han kan få vårdnaden om våra silverfiskar....men det lockade inte...kinkigt !


Ja, som ni ser var Uffe en hejjare på att hitta svamp, här är EN gul kantarell, och ja - det var den enda svamp som Uffe hittade. I övrigt var det Pontus som var en riktig svampfinnare.


Här är skörden vi fick på ca 2,5 timme. Massor av trattisar och en del praktexemplar av gulingar. Trattisarna torkar vi i skrivandets stund. Gulingarna hamnade som förrätt på en toast tillsammans med ett glas vitt - fantastiskt gott. Huvudrätten bestod av Entrecote med potatisgratäng och rödvinssås (fuskade med påse - jag erkänner), till det dracks ett helt underbart Amaronevin.. Barnen åt Pontus hemlagade gräddglass och därefter serverade Uffe en godisskål - tog jag något - NÄPP !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar