fredag 25 september 2009

Host host

Ja, alltså, det är inte så enkelt att sova när man hostar mest hela tiden (som om jga på ngt sätt skulle få mer nattsömn när jag INTE hostar - sover ju uselt alldeles oavsett....)
Vi har undedunderhostmedicinen Cocillana Etyfin i kylen men det är ett litet problem.......
Jag har alltid kunnat ta den, och gärna liiite mer än ordination - så sover man toppen, MEN sen jag opererade bort gallblåsan så är det liksom kört.
Provade för ngt år sedan och vaknade mitt i natten av en näradöden upplevelse i form av obeskrivliga smärtor. Skulle hellre ha fött 28 barn i rad än haft dom.
Bad Uffe ringa ambulans till slut.......han kontaktade sjukvårdsupplysningen som konstaterade att på det stället där jag hade ont fanns inget att ha ont i.....
Det visade sig dagen efter (smärtan gav efter så småningom), när jag läste om biverkningar på medicinflaskan, att den kunde ge upphov till kramper i gallgångarna. Så länge jag hade gallblåsan i behåll så tog väl den hand om medicinen men den här gången så fick gallgångarna ta allt och jag kan säga att de protesterade vilt !
Nu stoppar jag i mig Bisolvon och anstränger mig massor för att tro på att det funkar. Tron försätter berg, heter det ju.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar