onsdag 9 september 2009

Stressig dag

Jag jobbar ju bara 35 tim/v, har gått ner i tid för att Elin inte ska behöva vara på dagis så långa dagar. Eftersom jag börjar jobba klockan 7 på mornarna så slutar jag ju i vettig tid. Det är tur det för annars hade Elin inte kunnat gå på ridskolan & dansskola för de börjar så tidigt.
Så, direkt efter jobbet stack jag o hämtade Elin på dagis, hem och bytte kläder på henne o mig. Till Fokus (mitt gym) där dansskolan ligger. Elin har tjatat i över ett år för att få börja där och idag var första gången. Det visade sig att de flesta som var med går på hennes dagis. Medan hon dansade så passade jag på att träna. Hon bara bubblade över när det var slut, i sin iver att få berätta vad de hade gjort.
Man blir glad i hela kroppen när man får höra hennes glädje !
Hem åkte vi, jag sprang genom duschen, intruerade sedan Uffe hur man kokar pasta (ja - det är SANT). Han skulle utfodra barnen och jag stack iväg för att inhandla diverse saker innan avresan på fredag. Måste ju se till att farmor har lite mat & frukostbröd här hemma när vi är borta. Passade på att äta en sallad på McD (grillad kyckling) den är jättegod tycker jag.
Under tiden körde Uffe Pontus till scouterna.....och när jag kom hem slog jag på tv:n - och tänk - det var allt som behövdes för att Sverige skulle göra sitt enda mål mot Malta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar