tisdag 1 september 2009

Kriget som kom av sig

Idag var det föräldramöte på Pontus skola. Uffe och jag samt en del andra föräldrar är rejält upprörda på att sonen har sin 3:e klassföreståndare på 3 terminer. Sedan han började åk 4 (började 5:an nu) så räknade vi ut att omsättningen på personal uppgår till 9 st. Han har alltså fått/blivit av med NIO LÄRARE på 1,5 år - det är inte klokt.
Vi var dumma nog att förutsätta att skolledningen skulle närvara på mötet men för säkerhets skull mailade vi innan. Vi får då höra att varken tf rektor eller bitr. rektor har för avsikt att närvara, de har familjeangelägenheter för sig......
Det kallas inte att vara upptagen - det kallas att vara feg !
Det enda man kan göra är att gå vidare till rektorns chef och se om det ger resultat.....

Jobbade på som vanligt men det känns väldigt rörigt i huvudet. Kan inte prioritera på min långa "att göra" lista och allt jag gör går så himla sakta vilket, för mig, är stressande.
Fick ett par minuters nackmassage av en kollega och jag fick mersmak så jag satte mig i massagefåtöljen i 15 minuter. Underbart men nu är jag alldeles öm i korsryggen...

På kvällen kamperade jag & Johan i en timme. Det gick bra, nästa gång är det hästbyte.

Trött
sova
drömma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar