söndag 9 januari 2011

För att reta min man 1

Min man har länge, med bestämdhet, hävdat att jag har MINST 100 par skor.
Jag har hävdat att så är inte alls fallet.
I förrgår gjorde jag ett ryck och städade det kombinerade häst/sko förrådet. Då passade jag på att föreviga (nästan) varenda sko jag äger och jag kan konstatera att den totala summan uppgår till:
71 par som finns på bild
1 par gummistövlar som jag missade i fotograferingen
samt
5 par "hästskor" i form av ridstövlar/kängor/joppar
=
77 par skor/stövlar/kängor

Alltså lååångt från de 100 paren maken tjatar om.
För övrigt kan meddelas att han själv äger 19 par.

De flesta av mina skor/stövlar är inhandlade på REA.
Många är kanske inte använda jättemycket, men herrejisse - man kan ju bara ha ett par skor åt gången och en del är ju storfavoriter !
Att INTE köpa ett par REA skor som passar är en hädelse - så gör man bara inte.
Man sparar ju dessutom pengar på att handla på REA. Ett par stövlar som är nedsatta fr 1000:- till 250:- sparar man 750:- på som man kan göra annat kul för - shoppa tex.

EN TJEJ KAN ALDRIG HA FÖR MÅNGA SKOR/STÖVLAR. Detta är något som de flesta män har svårt att förstå men det skiter vi tjejer i - vi jobbar vidare på att spara pengar genom att shoppa !!!!

Här kommer iaf fotobevis på de flesta av mina stövlar & skor, 10 par/sida......med lite kommentarer till varje par.
Detta görs endast för att jag vet att maken inte gillar att jag har rätt, i det här fallet gällande antalet.....so, I will rub it in !

Räkna nu vart enda par, älskling :-)

HUR gamla westernboots som helst. Användes en del en gång i tiden. På senare år har de endast kommit till nytta på ridskolans westernparty som avhålls i ridtältet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar