onsdag 26 januari 2011

Vyer och barn

Vi har verkligen haft fantastiska dagar hittills här i Vemdalen. Hyggligt rejäla temperatursvängningar dock. Från +1 ena dagen till -22 andra.....den senare med strälande sol dock :-)

Slänger in ngr bilder på de vackra vyerna härifrån. Man blir glad i hela själen av att se hur vackert det är här uppe !










Elin får lite assistans av bästa pappa !


Än så länge har hon inte frusit iaf !



Bästa barnen !!


Mamma fick vara med oxå :-)



Pontus hoppar.....efter landningen åkte han dock 25 m på rumpan....


Uffe kan han oxå - men han åkte inte på rumpan !

Jag har hyrt mig ett par längskidor också. Två dagar har jag åkt, 5 km varje gång och INGEN TRÄNINGSVÄRK !!!! Har inte stått på ett par längskidor på över 30 år....och då åkte jag vågrätt på skidor med råttfällebindningar !
Känner mig som bambi på hal is men är nöjd med mig själv.
Utför går det tyvärr inte lika bra, eller rättare sagt, det hade gått toppen om inte mina knän (ffa det vänstra) hade pajjat ihop !!! Inte kul alls faktiskt, hoppas bara att det inte håller i sig.
Elin & Pontus fullständigt ÄLSKAR att åka utför !!! Elin är först ute efter frukost och sist in. Hon går på skidskola och är superduktig. Hon har dessutom varit med på barnen After ski samt knattedisco. I övermorgon är det snöbus med skoteråkning som gäller !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar