fredag 7 januari 2011

Tjejkväll & helt galet

I tisdags så åkte barnen, och Pontus kompis Emil, med Uffe till Hedemora. Sedan stack de till Romme ons och tor och åkte skidor. Jag för min del, fick egentid - vilket jag uppskattar helt fantastiskt mycket.
På onsdagen så strosade jag i Nacka Forum.
Vid 17.30 var jag hemma igen och vid 18-tiden kom bästa väninnan Helen. Vi åt lax, drack vin och hade tjejsnack och vääääldigt trevligt. Kan faktiskt inte minnas när vi gjorde ngt liknande sist.
På torsdagen så åkte jag till Skärholmen C och strosade vidare. Vid 15.30 mötte jag upp på IKEA med Helen och självklart kom jag ut med en massa småprylar........Har någon någonsin varit på IKEA utan att handla minsta lilla ljus eller servetter ?????
När dom stängde, kl 18 (trettondagen), så gav vi oss av hemåt men shopaholicar som vi är hade vi inte tröttnat. Vi satsade på Port73,,,,,som var STÄNGT ....just det, trettondagsafton var det ju.....
Men - trägen vinner - i brist på öppna kläd/sko/inredningsbutiker, begav vi oss till ICA Maxi - dom har alltid öppet.
Tillgodosåg en del av shoppingbegäret med O´boy, gladpack, juice, pasta mm så avslutade vi hela denna dag med varsin vaniljshake på McD !

Idag (fredag) började jag morgonen med att gå ut och skotta snö. Det kom helt sjuka mängder igår och det var TUNG snö och en stenhård plogvall att ta rätt på.
Nu är jag helt slut (för tillfället) men väldigt nöjd !

I eftermiddag kommer familjen hem och Elin ska åka och rida.

Hoppas ni alla får en trevlig helg, det tänker vi ha !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar