söndag 8 mars 2009

Barnledig

Ungarna sov som sagt var över hos brorsan och Pernilla.
Skulle precis ringa till honom vid 10.30 när han ringde mig - för att fråga om han kunde ta med dom till något som heter Trollskogen i Skärholmen, ngt slags lekområde inomhus. Självklart fick han det (barnen hade hatat mig om jag sagt nej).
Jag körde en dubbelbehandling av mina svårt lössangripna orkidéer. Dels rödsprit/vatten som man baddar med tops på äggsköldarna som syns, dels spray med såpvatten. Sedan sanerades fönsterbänken samt ytterkrukorna. Hann bara med det ena fönstret, tar nästa i morgon.

Uffe och jag tog en promenad runt Tungelsta, det tog ca 1 tim och var väldigt skönt. Pontus avhämtades vid 18.15 och Elin lämnades av ngt senare.
Emelinn åt middag här då hon hämtade lite matlådor.

Så var denna helg till ända - dom går alldeles för fort men nu ser jag med spänning fram emot tisdagens bravader.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar