söndag 22 mars 2009

ISO dieten

Är bara tvungen att skriva ett inlägg om en av alla dessa dieter, ISO-dieten, det stod om den i kvällens Expressen nämligen.

Här är några exempel på deb veckomeny som presenterades:

Frukost:
Blanda lättyoughurt med lättkesella, toppa med 20g nötter & 150g bär - mmmmm

Gör gröt på 40 g havregryn (varken mer eller mindre, då jäklar), tillsätt 35 g hela linfrön mot slutet, servera med ett par msk bär och minimjölk.

2,5 dl keso, 1 frukt

Lunch:
Tonfisksallad med sojabönor
Kokt lax med bönröra
Rostbiff med bönsallad

Mellanmål:
Frukt & keso - 125 g (ingen fruktbegränsning - YES)
50 g färska fikon, 40 g hårdost med max 10% fett samt 2 dl jordgubbar

Middag:
Regnbåge med sallad
Musslor med nötter/ost
Oxfilé

Mina invändningar är som följer:

Färska fikon, jordgubbar - hallååååå, vi bor i Sverige, det är vinter - hur mycket jordgubbar kan man få tag på då ????? Ska vi åka till Östermalmshallen????Färska fikon??? Billigt & bra

Regnbåge, oxfilé, musslor samt ovanstående frukter - en perfekt diet för alla chefer med hög bonus med andra ord.

Se till att ha en MKT bra våg så att allt kan vägas !

Mitt problem är att jag inte äter följande:
Bönor, gröt (klarar inte att äta klockan 6 på mornarna över huvud taget), tillagade grönsaker. Känner inte att denna diet skulle kunna passa mig (om jag nu någonsin skulle vilja följa en diet).
Har min egen idé:
Ät gott och varierat - funkar toppen, man kanske inte går ner i vikt men man behåller sin trivselvikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar