lördag 21 mars 2009

VILKEN KVÄLL !!!! (Uffe håller inte med idag....)

Blev upplockat av Martin & Uffe vid 20-tiden och vi åkte till en restaurang, Thailänsk, och vilken restaurang sen då. Fattar inte att jag lyckades äta så mycket....
Det började med 4 olika små "plockrätter" som intogs tillsammans med en riktigt god champagne. Efter det så fick vi någon slags papayasallad och sedan fantastiskt marinerade räkor och musslor tillsammans med ett vitt vin som passade ypperligt. Sedan kom det in fisk som var ljuvligt kryddad och mjäll & fin. Efter det var det ngt slags kött (vågar inte gissa på vad) som hade tillagats i 15 timmar tillsammans med ris och grön curry - det bara "ramlade" isär - serverades med ett härligt rödvin. Till avslutning blev det citrusfrukt, chokladbakelse och vaniljglass med ett väl anpassat dessertvin.
Sedan flyttade vi ut till bar avdelningen där det bjöds ett par äppelmartinis (som jag utan problem hade kunnat dricka ALLDELES för många av) samt en fräsch drink med kumquats.
Någon meny såg vi inte på hela kvällen utan Martin skötte allt och det gjorde han med bravur - mycket matprat blev det och jag hade otroligt trevligt.

Om ni åker till Oslo - missa INTE denna restaurang, det var en av de absolut bästa måltider jag någonsin ätit (bordsreservation är nog en mkt god idé)

Efter ett par äppelmartinis så bytte Uffe och Martin till öl och whiskey (BAD IDEA!!!!!)
Vi blev utslängda vid stängningsdags och Martin drog iväg oss till en pub i närheten.
Smart som jag var så drack jag cola men Uffe, han är ju inte lika smart - där blev det öl och MER whiskey.....och idag mår han som han förtjänar !!!!!!! Till råga på allt så skyller han detta på mig - att inte jag stoppade honom - SUCK, what can I say.....
Vid frukost så fick jag höra saker som
- Nu förstår du hur jag har det på mässorna (som en förklaring till bakfyllan och att man de facto dricker en del då det är mässa).
Men, hallå - HUR SVÅRT ÄR DET ATT SÄGA NEJ NÄR MAN ÄR 45 ÅR ??????
Nu ligger han i sängen, som ni ser nedan, och jag insåg redan igår att jag kommer att få köra hem.
Är supertrött eftersom Uffe tog fenomenet snarkningar till en ny dimension under hela natten, uppblandat med diverse andra, outtalbara, ljud.
Ja, ja - det är bara att ringa svärmor, som är barnvakt, och meddela att vi inte kommer att vara hemma till middagstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar