söndag 15 mars 2009

Tung dag

Kom i säng vid 3-tiden i natt men av ngn outgrundlig anledning vaknade jag 7 i morse. Det är ju tusan också att man ska vakna så tidigt utan att klockan ringer och utan att ngt barn vaknat (de sov hos min mamma & pappa). Hade supersvårt att somna om så det blev mest halvslummer.
Vid 11-tiden var jag på ridskolan för att döma ett 20-tal ekipage på en klubbtävling i dressyr. Det blev 3 kylslagna timmar (trodde det var fler ekipage så det blev "bara" 3 timmar) i ett ridtält som var en kamp för att hålla koncentrationen uppe för att se till att programmen reds rätt och att de blev rättvist bedömda. En lätt huvudvärk har förföljt mig under dagen men det tar jag på mig alldeles själv !
Uffe åkte och hämtade barnen när jag kom hem från ridskolan. Hade bara en tanke i huvudet - ett VARMT bad. Det visade sig att Uffe hade rensat avloppet (vi hade en smärre översvämning i garaget som inte luktade helt gott) och till det hade han använt varmvatten. Mitt varma bad blev en fisljummet men tur var väl det, annars hade jag somnat i badet.
Texmexmiddag som alla blev nöjda med.
Min ambition att komma isäng i vettig tid på söndagarna för att få en hyggligt bra start på arbetsveckan är numera helt ikullkastade. VARFÖR sänder man Beck så sent på söndagkvällarna ?

Dagens sämsta - mer smutskläder än tvättkorg för tillfället, var fan är tvättfén ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar