tisdag 10 mars 2009

Vilken dag !!!!

Shit, idag vet jag inte var jag ska börja - vilken händelserik dag i Helenas liv - och skitskoj !

Morgonen började sisådär, det var ju fullt med snö ute och senast igår konstaterade jag att påskliljor och krokus var på väg, av dom syns idag inte ett spår.

Jobbade mellan 7-7.45, skulle vara i stan 9.30 och insåg att 7.45 var det hög tid att åka eftersom det rapporterades om köer på radion. Jag skulle åka från Västerhaninge till Gjörwellsgatan 30 (Expressen), det tar ca 30 min i normala fall, jag kom fram 9.20.....ngt längre tid alltså.

Vad skulle jag då göra på Expressen ?

Jo, jag hade på vinst och förlust anmält mig till en "Gör om mig" pryl och blivit uttagen. Mailade ett kort på mig en söndag och på onsdagen blev jag uppringd och de ville ha med mig. Tudelad känsla - de ringde upp så snabbt så mitt intryck blev- de såg kortet och tänkte -Oh, herregud - den människan kan vi VERKLIGEN göra om.....

Alla som känner mig vet att jag INTE gillar att vara med på kort men såhär såg iaf korten jag skickade in ut:



















Jag fick ta en "före" bild och sedan blev jag sminkad hur snyggt som helst, fixad i håret (ingen klippning) och uppklädd i tre olika outfits samt fotograferad. En klänning som jag hade på mig hade jag aldrig provad själv men nu vill jag verkligen ha den.
Allt detta kommer någon gång under våren (ev april) i Expressens söndagsbilaga. Har ännu inte sett några kort själv så det ska verkligen bli spännande !

Tyvärr så skulle jag inte ut på galej på kvällen utan till ridskolan. Hur kul kändes det att trycka ner en hjälm på skallen ? Men jäklar vad snygg jag var när jag red, hoppas Nicklas kände sig stolt (han ville förmodligen bara hem till stallet och äta:-)
Här är "efter" bilderna:




















Hade en toppendag !!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar