torsdag 8 oktober 2009

AJAJAJAJ

Mammografi lever verkligen upp till "nödvändigt ONT". Man vet också att man kanske inte är 25 när man väl får den där kallelsen eftersom den går ut till "kvinnor mellan 40 och 69 år". Men jag fasthåller att det är inte hur gammal man är som spelar roll utan HUR man är ung.....Jag vägrar hamna i tantträsket !
Ont gjorde det hur som helst, inte bara i boobisarna, fasiken jag trodde ett tag att de jobbade på att klämma fast de flesta av mina revben också.
Men nu är jag hemma igen och hela kroppen är intakt - skönt !

Har varit & klippt mig också och tanken var ju att det skulle bli en viss förnyelse i form av en illgrön slinga men tji fick jag ! Det går INTE att använda det svartfärgade håret att göra slingor av utan tanken var att bleka ner en rosa slinga och färga grön, men se, det gick alltås inte. Den rosa färgen vägrade att försvinna (fick en kemilektion av frissan, det var tydligen ngt med magnetism....hmmm, jag kopplade inte riktigt) så nu har jag en lila slinga där istället. Men den syns knappt - så kan det gå!

Sen måste jag säga att jag har en fantastisk man ! Efter 21 år så har han börjat visa en helt annan sida av sig själv - i positiv bemärkelse på alla sätt och vis. Det sägs att man inte kan lära gamla hundar sitta men det är fel !
Han har börjat hjälpa mig när jag lagar mat, och det är STORT. Ni ska få höra vad han har gjort under dessa 21 år när han har kommit i kontakt med matlagning:
Han skulle steka fjärilskotletter en gång, han kryddade dom med grillkrydda, ganska rejält, OCH salt (det var mkt salt i grillkryddan), dom fick vi slänga, oätbara.
Han skulle steka frysta köttbullar, de blev brända på utsidan men fortfarande frysta inuti.
Han skulle värma på våfflor i micron....som tur var såg jag all rök INNAN det började brinna, våfflorna bestod av 50% svart hål i mitten.
Han skulle göra en fläskfilégryta med kokosmjölk, jag var borta och hade gett honom receptet, visat var ingredienserna var samt talat om vilken tid jag skulle vara hemma.
När jag kom hem stod han vid spisen och såg fullständigt galen ut. Han frågar var kokosmjölken finns för han har minsann letat igenom HELA kylen. Jag säger att den står i skafferiet och han fattar ingenting - mjölk ska ju stå i kylen.... Han säger, med darrande stämma, -Titta, det står 3dl hönsbuljong, men det enda jag hittar är den här lilla tärningen, hur fasen ska det kunna blir 3 DL??? Ja, man kan inte annat än sucka.
Men han KAN laga älggryta ! Och som jag skrev tidigare så har han börjat bli lite intresserad. Han hjälper som sagt till i köket nu.
När jag kom ner i tvättstugan häromdagen så var den dessutom TOM, jag menar HELT TOM. Ingen smutstvätt, ingen ren tvätt. Helt otroligt, tvättfén har varit där utan att jag märkt något - imponerande!

Jag förstår verkligen ingenting - nu väntar jag bara på anledningen till allt detta, alternativt att jag vaknar ur drömmen. Men jag bad honom nypa mig för ngr dagar sen och det gjorde ont !
Nä, jag hoppas detta håller i sig för den här mannen kan jag verkligen leva resten av livet med !
Love you, darling !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar