torsdag 15 oktober 2009

Kurs

Idag är det dags för stresshanteringskursen igen. Innan den började så var min tanke att "sånt är inget för mig" men så sakteliga ändrar jag uppfattning.
Förstår mer och mer hur FEL jag gör i mångt och mycket, MEN det är inte helt enkelt att göra ngt åt det. Jag har ju levt på ett visst sätt i ganska så många år så det "felaktiga" beteendet är ju hyggligt befäst.
Vi får läxor från gång till gång också, man sätter upp mål man ska klara av under veckan. Dom målen ser urlöjliga ut när jag ser dom - och då har jag ändå skrivit ner dom själv.
Denna veckas läxa, för mig, bestod i att jag vid ett tillfälla skulle "strosa". Inte helt lätt eftersom jag ALLTID går som om jag har eld i baken (även när jag inte har bråttom). Att då behöva gå sakta är ett stort stressmoment för mig. Gillar inte att gå bredvid ngn som går sakta.....hamnar alltid steget före då. Iaf så "strosade" Uffe och jag i Hedemora i lördags - uppdraget utfört alltså.
Förra läxan var att ligga i badet UTAN att tänka på allt som ska göras, i morgon, i övermorgon, nästa vecka....gick oxå bra.
Har även haft i läxa att äta sakta....inte helt enkelt när man har barn, tror alla mammor känner igen sig....gäller att slänga i sig maten medan den är varm INNAN man måste hämta papper, innan barnen gnäller för att bitarna är för stora, innan man för 2:a gången ska torka upp utspilld dryck.....
Har fått träna på att laga mat långsamt och inte fara fram som en furie i köket. Där hjälpte Uffe till, dels med att fixa småsaker under tidan jag lagade mat, dels genom att servera ett glas vin :-)

Nu får vi se vad dagens läxa kan bli.....jag vet en sak som jag nog måste ta tag i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar