lördag 3 oktober 2009

Upp och ner

Ja, vad ska man säga. Var på en stresshanteringskurs i torsdags. Undrar fortfarande om det blir MINDRE jobb när kursen är klar ( 17ggr) elle rom jag ska skita i att göra det jobb jag inte hinner med på ordinarie arbetstid ?
Kursen var på torsdag förmiddag, på eftermiddagden hade jag ordnat så att jag skulle få hjälp med Heroma, att lägga in de scheman som jag bara får felmeddelanden på (ca 75 % av alla scheman jag har går inte att lägga in). I 3 timmar höll jag på innan de scheman jag hade kom in, tyvärr har saknar jag fortfarande en del scheman så det finns en del kvar att göra - suck !
När jag åkte hem från jobbet (1,5 timme efter att jag skulle ha slutat) så hade jag en jäkla huvudvärk och magkatarren var värre än någonsin och jag funderade på om det är värt det ?
Idag (lördag) har magkatarren varit vedervärdig men gett sig med medicin. Känner att mitt humör (som faktiskt, tro det eller ej, varit bra) är på väg att svänga åt det sämre. Fräser obefogat åt barnen och är tjurig. Ska nog ringa F-kassan på måndag och prata lite. Läkaren ville ju sjukskriva men jag vill inte pga kassan - de förhör man måste genomgå är vedervärdiga ! Vi får se hur jag gör men jag tänker INTE hamna i samma läge som jag var i under maj och juni, inte en gång till !!!



Elin red Abbe, jag jobbade ju över så jag hann inte hjälpa henne men som tur var kunde Uffe åka med till ridlekis. Jag hann se lite och ta detta kort.

I morgon är det kanelbullens dag och självklart har vi bakat kanelbullar (och lite vaniljdito). Det närmar sig dessutom adventskaffe så nu borde jag verkligen sätta fart med bakandet.....det här var väl startskottet.
Lyckades dessutom baka 4 stora råglimpor....i morgon bitti ska vi ta reda på om de går att äta eller inte :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar