torsdag 15 oktober 2009

Tappad tand mm

Idag tappade Elin sin första tand. Hon slog ju i sina tänder för ett antal månader sedan och de har varit mer eller mindre lösa sedan dess. Tandläkaren sa att hon förmodligen skulle tappa dom lite tidigare än "normalt". Hon såg helt chockad ut till att börja med men när hon kommit i säng med ett vattenglas med tanden i bredvid sängen så kom frågorna....Men mamma, HUR kommer tandfen in genom dörren ? Mamma, är det vatten kvar i glaset i morgon nör jag vaknar ? Det var som en kulsrputa tills jag sa att - Tandfén kommer inte alls i morgon om du inte är tyst...inom 5 min sov hon !

Är väldigt faschinerad över Expressen från igår. På framsidan står det -Nu kommer halkan ! Stora bokstäver - varning, varning !
MEN, när man sedan tittar på vädret fram till söndag så är det massor av plusgrader och sol......är jag konstig ? Jag får helt enkelt inte ihop det riktigt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar