måndag 19 oktober 2009

Segt

Elin vaknade 04.30 med ett -Mamma, jag har ont i huvudet och i magen, hon fick en alvedon.
Hon lade sig i vår säng och jag gick direkt in och lade mig i hennes - övertygad om att det var dags för maginfluensa (en av mina STORA fobier i livet är spyor).
På morgonen, lite senare alltså, så kom det upp lite kräk/slem i en hostattack. Hon har även nyst en hel del de senaste dagarna men varit pigg. Huvudvärken var kvar - alvedonen hade inte hjälpt vilket är lite "läskigt"
Iaf så var hon hemma med Uffe idag.
När jag kom hem så har hon fortfarande ont i huvud & mage, men har ätit duktigt, är dock blek samt glansig i ögonen (ingen feber)
Hon fick ta ett bad, påtalade vid flera tillfällen att "det gör ont i huvudet när jag gör såhär" (vrider huvudet från sida till sida). När Uffe sedan plockade upp henne ur badet började hon att stortjuta för att det gjorde så ont i skallen. Hon fick en alvedon igen och den tog bort en del av huvudvärken.
Har hon ont i morgon så blir det farbror doktorn !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar