söndag 18 oktober 2009

Underbar middag

ÄNTLIGEN kom dagen då Adelsögänget kom på middag. Jag har verkligen längtat efter det och det blev precis så trevligt och kul som jag hoppades. Det mest fantastiska var att jag INTE stressade med förberedelserna, jag var INTE arg som ett bi på allt och alla......underbart.
Först kom Pelle, Jonas, Lena, Steffi & Emil (vid 14.30), då fikade vi. Sedan för Helena, Lasse & Lisa upp och till sist Janne, Cami & Gabriel. Parmesanchipsen glömde jag bort så nu finns det en massa riven parmesan i kylen. Uffe gjorde Mojitos som blev supergoda. Till förrätt serverades nachos som gratinerades med salsa & ost. Sedan blev det tacorullar med grönsaks/ananas salsa, guacamole samt bönsallad. Det hela avslutades med kaffe och en vit chokladpannacotta, toppad med sommarens jordgubbar, kokade i sockerlag. Mätta & belåtna blev alla tror jag.

Uffe skötte sig alldeles, alldeles toppenbra !

Grabbarna......och alla var dom avundsjuka på min nya iPhone 3G S....hahahaha
I säng kom jag 01.00.....och vaknade 04.30....vitlök & vin är inte kompatibla om de blandas i Helena.......
Janne, Cami & Gabriel sov över och det blev frukost vid 10.30.......låååång sådan - skönt !
Seg dag i övrigt. Massor av dessert över så vi bjöd in Helena, Matte & Hampus på middag. Uffe lagade älgggryta. Mojitos & nachos med dip innan, och pannacottan till dessert. Trevligt.
Nu - supertrött, hoppas jag får sova men tabletten börjar kicka in nu så ett par timmar blir det väl !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar