onsdag 14 januari 2009

ALDRIG MER RENAULT

KÖP INTE EN FRANSK BIL !

Jag har en Renault Megane -05.
Fick bärga den 06, fick bärga den igen 08, AC:n har pajjat, ett fönster gick ner av sig själv och gick sedan inte att få upp - det gick upp lite varje dag av sig själv.....

OCH NU ÄR DET DAGS IGEN - FÖR BÄRGNING ALLTSÅ, biljäkel !
Med all säkerhet tändspolen/spolarna - precis samma fel som -08.

I februari, då de bytte trasiga tändspolar sist, passade jag på att göra en service.
För ca en vecka sedan fick jag ett käckt brev som sade att tack vare att jag gjort en Renault Orginalservice så skulle jag begåvas med Renault Assistans i ytterligare ett år (där ingår bla bärgning & hyrbil 3 dgr).
Då servicen gjordes 080206 så gäller assistansen alltså till 090206 - denna information fick jag alltså för ca 1 v sedan.

Inte nog med att Renault tillverkar totalt värdelösa bilar - de har dessutom svårt med kalenderhanteringen ! PUCKON !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar