lördag 10 januari 2009

K A R A K T Ä R

Sonen red på Arcansas idag och gjorde i vanlig ordning sina föräldrar stolta !
Dottern hängde med brorsan ut i skogen occh grillade korv och pinnbröd.
Själv har man gjort något så spännande osm att ha storhandlat.

Konstaterade även att fel kör åkte ut i Körslaget, tyckte nog Magnus stod för det mindre bra framträdandet idag.

Sitter nu med smärtande diskbråck i tv-soffan, MEN DET SKA BLI ÄNDRING PÅ DET !
Inga mer "sittaitvsoffankvällar", iaf inte 7 dagar i veckan. Ska försöka ta maken i kragen och se till att han får med sig min dåliga karaktär ner till källaren där det finns lite motionsredskap.

Skulle verkligen behöva minska antalet magar från 3,5 till 3.....kanske 2.....har iaf inte 4, som korna :-)
Tog med en chokladask på 1 kg till jobbet i fredags, pallade inte att ha den hemma för då hade den gått åt.....och antalet magar hade ökat ist för att minska.
K A R A K T Ä R - hur tusan kom det sig att jag föddes med en så svag sådan ?

MÅL - färre magar, mindre daller
TIDSASPEKT - 1 vecka....????Äh, jag vet inte - vi får se
RECEPT - motion och nyttig mat (där sket det sig direkt)
PLAN B - lite sit-ups och något mindre portioner, lördagsgodis bara på lördagar
PLAN C - Acceptera hur jag ser ut (men jag VILL VERKLIGEN komma i mina motivationsbrallor, de som jag köpte i en alldeles för liten storlek direkt efter att min dotter föddes för 4 år sedan. Hur kunde jag vara så jäkla dum så att jag köper ett par brallor som motivation i strl 38 när jag innan graviditeten hade strl 40 (och nu har 42....) - sååå korkat !

I morgon börjar det nya livet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar