fredag 16 januari 2009

Fredagstrött

En sak jag är bra på - göra grimaser !!!!
Kanske någon blir avundsjuk på mig.......


Hur kommer det sig att på vardagarna, ja - i alla fall vissa av dom - så kommer man isäng framåt midnatt utan att egentligen vara trött.



Nu är det fredag kväll och klockan är 22.15 och jag sitter och gäspar ikapp med maken !

Har sett Let´s Dance och tycker Morgan Alling regerar - vilken kille, jag håller för tillfället en tumme för honom.



När man ser alla dessa vackra människor som sveper omkring i sina fina klänningar så känner jag hur den svenska avundsjukan kommer krypande - får man vara avundsjuk? Det är väl klar som korvspad att man får. Här har vi en hög människor som är vackra, dansanta, har taktkänsla och jag ger mig tusan på att de dessutom har bra sångröster. Klart man får vara avundsjuk !

Maken tycker inte att man ska vara det men det tycker jag !

Men jag är i alla fall en jäkel på att baka och att få vardagen att gå ihop, jag kan ta hand om skadade barn - hur mycket blod och äckel såret är innehåller så fixar jag det, jag kan koka det perfekta ägget, jag kan vara hyggligt pedagogisk när jag lägger den sidan till, jag är bra på att köra bil (finns säkert en och annan som jag har pekat finger åt som är av en annan åsikt men dom förtjänade säkert fingret:-), är en hejare på att komma över billiga kläder på rean, kan mocka skit i stallet, gör gott äppelmos, gör bra listor (matlistor, inköpslistor, packlistor - det mesta i listväg faktiskt), envis som en åsna (ja, ja - inte alltid, men ibland), är omtyckt av varenda geting på jorden (även fast jag hatar dom ), är bra på grimaser..........

Återkommer vid ett senare tillfälle om mina svagheter, har en liten aning om att den listan kommer att bli enormt mycket längre, om jag inte ljuger förstås.

God natt !

1 kommentar:

  1. Vad har EN vit liten lögn någonsin gjort för skada ;-)? Natti natt/Em

    SvaraRadera