onsdag 28 januari 2009

Dag 3







Vaknade upp till strålande solsken och -20 grader, och jag som tyckte det bet i kinderna igår….
Elin gör framsteg varje dag på skidskolan, idag lärde hon sig att åka knappliften själv, tom fånga den och sätta sig på den själv. Hon har dock en lite säregen stil, hon börjar med att åka som man ska, efter ca 30m så hoppar hon av och åker genom att hålla i knappen, efter ytterligare ca 50m, sätter hon den som man ska igen. Målet är huvudsaken, inte hur man tar sig dit. Hon har även lärt sig att ställa sig upp när hon har ramlat, utan att vi hjälper till (det är mer än hennes mamma kan – men å andra sidan ramlar inte hennes mamma:-) .
Vi lyckades med bragden att ta med hela familjen till andra sidan så nu har Elin debuterat i snabbliften också – hon jublade. Vi lunchade i den alldeles nya toppstugan på Skalssidan, gott men dyrt – en helt otrolig utsikt var det iaf.
Pontus och Emil åkte själva mest hela dagen men framåt em, när jag och Elin gått för att handla, passade Uffe och Pontus på att åka tillsammans.
Elin är just nu på Hovdeklubben, där har de disco, hon gick rakt in utan att säga hejdå till mig:-)
Nu ska vi snart gå till restaurangen på högfjällshotellet och äta gott (hoppas jag).

Fasiken att jag inte kan lägga ut bilder - får väl komplettera med dom när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar