lördag 31 januari 2009

Dag 6






Efter frukost åkte ungarna ut i skidbacken - även Elin som fick klara sig själv då jag städade och Uffe packade bilen.
Efter avysningen - som gick utmärkt (tur att det finns folk som städar ordentligt efter sig, när vi kom hittade vi en snusdosa i bastun, odiskade tallrikar, orensad sil i diskmaskinen samt ett par kallingar under en säng - visst är jag en gnällkärring ?)

Vid 11.45 avgick bilen med destination Tungelsta. Vi gjorde ett lunchstopp vid Knoppergården (tror jag den hette) i Ytterhogdal där vi åt en fantastisk lunchbuffé med bl a hemgjord pannbiff med kantarellsås (MASSOR av kantareller i).
Nästa stopp blev 18.00 då vi nästan var hemma, då blev det Pizza Hut eftersom jag inte hade ngn lust att laga mat när vi kom hem.

Har just kommit på att efter textillimmet så kommer den bärbara DVD:n på listan över fantastiska uppfinningar. Harry Potter har snurrat runt hela vägen hem.

Nu sitter jag och skriver detta och vi har haft en fantastisk vecka och bäst av allt är att VI HAR VARIT FRISKA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar