måndag 12 januari 2009

Dagens middag

Som matlagningstokig jag är så kommer jag att presentera mina middagar så ofta jag kan (och kommer ihåg....)
Jag har en veckomatsedel som för närvarande sträcker sig in på år 2012, samlar på recept och kokböcker och fyller på min lista vartefter jag hittar lämpliga recept.
Mån, tis, tor och fre har jag fyllt med spännande mat. Onsdagarna lämnas öppna för pannakaka, korv & spaghetti o.dyl. Helgerna blir allt ifrån fina söndagssteken till rester från gångna veckan.

Barnen har verkligen fått prova det mesta och en dag, för ett antal månader sedan, så kom sonen till mig och sa -Snälla mamma, kan inte vi äta vanlig mat ? Jag undrade då vad vanlig mat var - Tacos och sån´t....... Självklart åt vi tacos dagen efter:-)

Dagens middag:
Laxgryta med purjolök, kokt ris och rotfruktssallad

Det blev 3 ,5 poäng av 5 möjliga. (Blir det under 3 poäng så lagas rätten INTE igen, hela familjen hjälps åt med poängsättningen)

2 kommentarer:

  1. Starkt att ha sån framförhållning på matsedeln. Kommer du ha råd med råvarorna och
    finns de att tillgå år 2012? Tänk om barnen blir vegetarianer, då får du revidera hela matsedeln. Med det antalet magar du har är det väl svårt att hitta bete så här års eller lever du på ensilage och hö?
    Motion är verifierat farligt för ovana och vad man stoppar i sig är oväsentligt. Själv är jag nöjd med att sitta i soffan med en bärbar dator och inom hörhåll en upppassare
    (hustru) som också är bärbar en så länge. Man vill ju inte gärna avbryta sitt surfande för att hämta öl och chips.

    Daykiller

    SvaraRadera
  2. Nja, någon omstrukturering lär det väl bli beroende på ekonomi och tillgång på matvaror. OM, mot förmodan, något av mina barn blir veg., så hoppas jag att de blir det när det är så gamla att de kan laga sin egen mat.
    Du låter som en "buffel" men jag tror nog att bakom fasaden lurar en jättetoffel:-)

    SvaraRadera